Scrappekurs 9. og 10. oktober 2010

Jeg har lovet at jeg skulle legge ut det vi lagde på scrappekurs på Skårer Gård forrige helg, så her kommer det. Enjoy.. ^_^

Om du er interessert i teknikkene osv er det bare å skrive en kommentar, så skal jeg skrive det. Men orker ikke legge inn alle de ulike teknikkene.

Vi var fem ststykker i tillegg til læreren på kurset. Læreren var Marianne, og deltagerne var Siv Anita, Anette, Kirsten, Astrid og meg.

Vi lagde oss en idé-bok som vi skulle lime inn det vi lagde, og skrive opp teknikker, materialer og oppskrifter i. Morsomt prosjekt, og jeg kommer nok til å fortsette å bruke den etter hvert som jeg lærer noe mer. ^_^

På den første siden har jeg satt inn det første vi lagde; en navnetag.

På side to er det et eksempel på decopage, med bruk av gamle bibelsider.

Side tre inneholder et eksempel på embossing. Vi fikk en liten boks med blankt embossingpulver, og nå har jeg skaffet meg limpute og varmepistol, så nå blir det mer embossing på meg. ^_^

Neste side, nummer 4, har jeg limt inn to eksempler på blomster vi lagde selv. Begge er laget av å lage sirkler som legges oppå hverandre. Den ene er limt, og den andre er det satt i en splittbinders. Deretter er de snurpet og krøllet sammen.

Limt blomst.

Blomst med splittbinders.

Den siste siden jeg har noe på foreløpig er med et eksempel på krakelering. Bildene er med blits, så det ser ganske annerledes ut i real life.

Noe annet vi lagde var en slags tag til å henge på vinflasker. Slik ble min:

Det ble også laget et veggbilde i løpet av helga. Jeg ble ikke helt ferdig med mitt, siden jeg ikke hadde bilder til det, men planen er å lage den ferdig og henge den på veggen snart.

Vi fikk også laget noen esker av ulike typer. Oppskrift på disse kommer senere. Men kan jo legge ut noen bilder fordet. ^_^

«2 4 6 8 eske»

«Pizzaeske» lukket.

«Pizzaeske» åpen.

Gavepose av konvolutt. Oppskrift på denne kommer også senere.

Det var det fra kurset egentlig. Lærte masse, og hadde det kjempekoselig. Var en fin gjeng som var på kurset. Og veldig greit at vi ikke var flere. 🙂 Om jeg får muligheten blir det nok flere kurs på meg fremover.

Legg igjen en kommentar

Filed under Diverse

Legg igjen en kommentar

